You are Here:
Programma's starten niet op

Auteur (gelezen 2330 keer)

Programma's starten niet op
« Gepost op: 15 april 2008, 22:48:12 »

777jacqueline

• Gast
Het wordt een beetje te veel voor me: start ACDSee niet meer op (een fotomanager die ik graag gebruik omdat die razendsnel is) sinds eergisteren. De eerste aanwijzingen van hun Technical support hebben het probleem nog niet opgelost. :(

Vandaag heb ik een probleem met ZBrush 3.1 Deze wil ook niet meer opstarten... Heb ondertussen ook al contact opgenomen met hun Technical support, maar ik kan niet geloven dat dit nog toeval is.

Moet ik soms Vista opnieuw installeren? Ik heb een CD met de legitieme versie, maar weet niet of ik het eigenlijk wel aandurf. Sinds de installatie zijn er zoveel updates bijgekomen - moet ik die dan ook weer updaten.
Vind het vreselijk moeilijk dat er zoveel problemen rijzen met het gebruik van Vista. Ik spendeer er zoveel tijd aan - momenteel meer tijd dan aan gebruik maken van de programma's die ik draai!

Of zou dit een neveneffect kunnen zijn van de diskdefragmentatie die zo'n 1,5 dag duurde?

Is er ergens een legitieme XP te koop voor een zacht prijsje? Ik raak gefrustreerd hier - durf niet eens mijn andere programma's op te starten!

HELP HELP HELP HELP
Jacqueline

Re: Programma's starten niet op
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2008, 23:07:36 »

markvnl

• Gast
Het wordt een beetje te veel voor me: start ACDSee niet meer op (een fotomanager die ik graag gebruik omdat die razendsnel is) sinds eergisteren. De eerste aanwijzingen van hun Technical support hebben het probleem nog niet opgelost. :(

Vandaag heb ik een probleem met ZBrush 3.1 Deze wil ook niet meer opstarten... Heb ondertussen ook al contact opgenomen met hun Technical support, maar ik kan niet geloven dat dit nog toeval is.

Moet ik soms Vista opnieuw installeren? Ik heb een CD met de legitieme versie, maar weet niet of ik het eigenlijk wel aandurf. Sinds de installatie zijn er zoveel updates bijgekomen - moet ik die dan ook weer updaten.

Jammer dat je zoveel problemen het met Vista! :(
Als je even wacht is Service Pack 1 er ook in het Nederlands (als het goed is deze week). Mocht je een schone installatie willen doen, installeer dan eerst Vista en evt. drivers voor je moederbord en videokaart. Dan SP1. De installatie daarvan kan wat lang duren, maar dan heb je wel gelijk alle updates die verschenen zijn tussen de release van Vista en de release van SP1.

Of zou dit een neveneffect kunnen zijn van de diskdefragmentatie die zo'n 1,5 dag duurde?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me sterk...
Is die diskdefragmentatie inmiddels wel gestopt?
Heb je al eens een schijfcontrole gedaan?

« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2008, 07:00:07 »

krauts1

• Gast
Inmiddels is  vista servicepack 1 te downloaden via: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746

Zeer aan te raden, omdat dit servicepack een vrij groot aantal verbeteringen met zich mee brengt.

Succes ermee.. ;)

« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2008, 12:41:51 »

777jacqueline

• Gast

Jammer dat je zoveel problemen het met Vista! :(
Als je even wacht is Service Pack 1 er ook in het Nederlands (als het goed is deze week). Mocht je een schone installatie willen doen, installeer dan eerst Vista en evt. drivers voor je moederbord en videokaart. Dan SP1. De installatie daarvan kan wat lang duren, maar dan heb je wel gelijk alle updates die verschenen zijn tussen de release van Vista en de release van SP1.

Heb je al eens een schijfcontrole gedaan?

Eerlijk gezegd, durf ik nu niet te beginnen aan opnieuw installeren van Vista of drivers van moederbord en videokaart - alles verwijderen van harde schijf en dan Vista opnieuw installeren? Werkt de CD drive dan nog wel....?

De diskfragmentatie is goed verlopen en helemaal afgemaakt.
Schijfcontrole heb ik niet gedaan. Onder Configuratiescherm > Systeem en Onderhoud > Systeembeheer staat naast Vaste schijf Defragmenteren de optie Schijfruimte vrijmaken. Maar dat is toch niet wat je bedoeld?

Ik kan het allemaal niet bevatten: verleden week gaf Norton 360 het ineens op, Daarna ACDSee, en nu ook nog eens ZBrush 3.1
Dit is toch niet normaal? Ik kan me niet voorstellen dat deze programma's het toevallig allemaal opgeven - durf de rest nog niet eens op te starten....

Hebben jullie een verklaring voor al deze fouten?

Enne, is er ergens een legitieme versie van XP voor een zacht prijsje te krijgen - of moet ik daarvoor contact opnemen met Microsoft.nl?

Ik ben al weer een uur bezig om de aanwijzingen te volgen voor het oplossen van het ACDSee probleem van de tech Support, maar krijg wéér de foutmelding: ACDSee heeft een systeemfout ontdekt en sluit nu af. :'(

Norton 360 startte gewoon niet op - geen foutmeldingen :o

ZBrush zat te zeuren over een fout met de licentie (is een volledig, betaalde, legitieme versie notabene). :-\
Maar ik wacht nog op hun email.

Hebben jullie, VISTA SPEURDERS, nog ideeën wat het allemaal veroorzaakt? Deze programma's hebben tot een paar weken terug gewoon lekker gelopen...
Dit kan toch geen toeval zijn?

Jacqueline

« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2008, 15:25:24 »

markvnl

• Gast
Eerlijk gezegd, durf ik nu niet te beginnen aan opnieuw installeren van Vista of drivers van moederbord en videokaart - alles verwijderen van harde schijf en dan Vista opnieuw installeren? Werkt de CD drive dan nog wel....?

Ja hoor, dat zou geen probleem mogen zijn.
Heb je een "echte" Vista DVD, of een recovery-DVD waarmee je de computer weer naar "fabrieksinstellingen" kunt brengen?

Schijfcontrole heb ik niet gedaan. Onder Configuratiescherm > Systeem en Onderhoud > Systeembeheer staat naast Vaste schijf Defragmenteren de optie Schijfruimte vrijmaken. Maar dat is toch niet wat je bedoeld?

Nope. Voor schijfcontrole:
Klik in Verkenner met rechts op C:, en kies dan voor eigenschappen -> extra -> foutcontrole -> nu controleren.

Ik kan het allemaal niet bevatten: verleden week gaf Norton 360 het ineens op, Daarna ACDSee, en nu ook nog eens ZBrush 3.1
Dit is toch niet normaal? Ik kan me niet voorstellen dat deze programma's het toevallig allemaal opgeven - durf de rest nog niet eens op te starten....

Nee, da's niet normaal. Er moet ergens wat goed fout gaan, maar 't is even uitzoeken waar en wat...
Begon de ellende met Norton360?

Hebben jullie een verklaring voor al deze fouten?

Nee, niet direct.
Als eens een geheugentest gedaan met iets als Memtest?
Vista heeft zelf ook de mogelijkheid het geheugen te testen, die krijg je als je tijdens het opstarten op F8 drukt (net zoals je doet voor opstarten in veilige modus).

Enne, is er ergens een legitieme versie van XP voor een zacht prijsje te krijgen - of moet ik daarvoor contact opnemen met Microsoft.nl?

XP is nog wel te koop, bijv. hier.

Norton 360 startte gewoon niet op - geen foutmeldingen :o

Ik hoor niet zoveel goeds meer over Norton de laatste jaren. Je zou kunnen overwegen 'm er eens helemaal af te gooien. Gebruik daarvoor de Removal Tool van Symantec.
Baat het niet dan schaadt het niet, er zijn genoeg (gratis) alternatieven te vinden voor wat Norton 360 biedt...

« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2008, 11:04:31 »

Roel

• Gast
Ik had het zelfde propleem, ook programma’s die niet meer wilde starten. Het lag bij mij aan TuneUp Utilities 2008 die haalde met TuneUp Easy Onderhoud tijdelijke bestanden weg, ook uit het register die het programma gebruikt. Alle progamma’s die het niet deden gede-installeerd, ook het register opgeschoond en alles weer geïnstalleerd en TuneUp Easy Onderhoud uit gezet.
Alles draait nu een paar maanden  weer goed. :)
Groetjes Roel

« Reactie #6 Gepost op: 04 augustus 2008, 16:14:23 »

777jacqueline

• Gast
Eeen beetje laat: maar om het verhaal compleet te maken: heb met de support van ACDSee eindelijk het probleem opgelost. Had aardig wat voeten in de aarde, maar het is eindelijk wel gelukt.
Waarschijnlijk een ACD conflictje met Vista.

Jacqueline

« Reactie #7 Gepost op: 04 augustus 2008, 16:21:33 »

markvnl

• Gast
Eeen beetje laat: maar om het verhaal compleet te maken: heb met de support van ACDSee eindelijk het probleem opgelost. Had aardig wat voeten in de aarde, maar het is eindelijk wel gelukt.
Waarschijnlijk een ACD conflictje met Vista.

Zou je hier kunnen vertellen hoe je het probleem op hebt kunnen lossen?
Wellicht heeft iemand er in de toekomst nog wat aan...;)

Alvast bedankt!