You are Here:
Toegang geweigerd tot een bestand

Auteur (gelezen 1671 keer)

Toegang geweigerd tot een bestand
« Gepost op: 16 april 2008, 12:51:42 »

777jacqueline

• Gast
Voor het oplossen van een probleem met ACDSee, moet ik uit de map Application Data een paar folders verwijderen.
Het vreemde is, dat ik (nadat ik de Verborgen bestanden heb aangezet, anders zijn ze niet zichtbaar) wel toegang heb tot de map AppData in mijn Useraccount (is dit correct gezegd - ik ben de Administrator), maar dat Application Data een snelkoppeling lijkt te zijn. Als ik daarop klik krijg ik de volgende foutmelding - zie afbeelding.

Ik ben zelf de Administrator van mijn PC. Heb alleen een gastaccount aangemaakt voor de uitzonderingen dat mijn kinderen op mijn PC mogen (lees: dus vrijwel nooit!).

Als ik naar eigenschappen ga zie ik wel tabbladen om het bestand te kunnen delen, maar ik wil het alleen kunnen openen om te zien of er nog resten zitten van ACDSee die ik moet verwijderen.

Jacqueline

Re: Toegang geweigerd tot een bestand
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2008, 13:31:49 »

markvnl

• Gast
AppData is de map waar je moet zijn. "Application Data" is onder Vista inderdaad slechts een snelkoppeling, en hier kun je daar wat meer over te weten komen.

Re: Toegang geweigerd tot een bestand
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2008, 14:18:44 »

777jacqueline

• Gast
Bedankt - nu weet ik dat ik de juiste mappen heb verwijderd. Het probleem is nog niet opgelost met ACDSee, maar in ieder geval heb ik de juiste handelingen wél uitgevoerd. ;D

Bedankt!!!

Jacqueline