You are Here:
kan printer niet installeren

Auteur (gelezen 2780 keer)

kan printer niet installeren
« Gepost op: 21 mei 2009, 00:44:19 »

kneet

• Gast
Hoi ik zit met mijn handen in mijn haar,ik heb een vaste pc waar een printer is aangesloten. Ik heb op mijn vaste pc een netwerk aangemaakt om alles te delen, mijn vaste pc draait op windows xp. Mijn vrouw en dochter, hebben allebei een laptop met windows vista er op geinstalleerd. Op mijn vaste pc zie ik hun laptops en op de laptops zie ik mijn pc, dus het netwerk doet het goed. We zitten alle drie draadloos via een router. Nu wil ik de printer die op mijn vaste pc aangesloten is ook op de laptop zetten van mijn vrouw, zodat ze daar vandaan kan printen.Als ik op printer toevoegen klikt ziet die de printer en dan klik ik op volgende en dan krijg ik een raampje met verbinding maken met printer op hobbykamer, dan gaat die zoeken en dan krijg ik een raampje met kan geen verbinding met de printer maken toegang geweigerd. Ik heb van alles al geprobeerd ook bij regedit heb ik bij restridanony mous op de pc en de laptop op nul gezet en bij use domain devolution op de pc en laptop ook op nul gezet ik weet niet of dat goed is maar dat had ik ergens gelezen. Ik hoop dat iemnd mij kan helpen zodat ze gewoon vanaf haar laptop ook kan printen.
Alvast vriendelijk bedankt kneet

Re:kan printer niet installeren
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2009, 22:45:43 »

karelV

• Gewaardeerd lid
  • Full Member
  • 105

1. XP Home of Pro?
2. Kunnen die Vista's wel een gedeelde map van de XP openen en lezen?
3. Draait er op die XP nog een andere Firewall dan die van Windows zelf?

karelV

« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 09:15:47 »

kneet

• Gast
de xp is pro en ik kan de map niet openen op vista kan wel het icoontje open en de printer maar niet de mappen en ik heb maar 1 firewal op xp staan

gr henk

« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2009, 11:58:30 »

karelV

• Gewaardeerd lid
  • Full Member
  • 105
de xp is pro en ik kan de map niet openen op vista kan wel het icoontje open en de printer maar niet de mappen en ik heb maar 1 firewal op xp staan

Gebruik eens wat punten, komma's en Hoofdletters, dan is zo'n brei misschien te begrijpen ;D

Maar ik krijg de indruk dat jouw netwerk nog niet echt werkt.
Voordat we die printer aanpakken eerst maar eens gewoon een map delen proberen te laten lukken:
1. Mapopties - tab weergave - vinkje voor 'Eenvoudig delen van bestanden' zetten.
2. Maakt een testmap aan, bijv  c:\test
    Rechtsklik daarop - kies Delen en beveiliging - tab Delen
    Aanstippen 'Deze map delen'
    en knop Machtigingen: de groep Iedereen vinkje bij Lezen en Schrijven.
Nu moet die map Test in verkenner verschijnen met een  'handje' eronder.

Probeer nu eerst vanuit zo'n Vista deze map op de XP te openen, er iets in te copieren en eruit te lezen. zolang dat niet lukt is het netwerk nog niet in orde.

karelV

« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2009, 19:53:48 »

kneet

• Gast
Hoi karel, ik heb gedaan wat je heb geschreven, ik ben naar mapopties gegaan en toen tab weergeven, maar eenvoudig delenvan bestanden heb ik er niet tussen gezien. Ik ben toen naar mijn computer gegaan en daar zag ik twee mappen staan, één met gedeelde documenten en daar stond een handje onderen er stond ook een map met de naam Documenten van hp eigenaar.  Ik kreeg toen ik daar op klikten een raampje met algemeen en delen, ik heb daar delen aangeklikt en de optie met delen en beveiliging het netwerk van deze map een gedeelde netwerkmap maken en daar staat nu ook een handje onder. Ik ben naar de laptop van mijn vrouw gegaan en heb daar mijn pc aan geklikt bij haar netwerk en de mappen aan geklikt en ik kon alles lezen wat er in de mappen stond. Machtiigingen heb ik nergens zien staan. Ik hoop dat je weer iets verder komt met me want ik blijf maar een leek.

gr henk

« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2009, 20:40:55 »

kneet

• Gast
Hoi karel, nou je zal het niet geloven, na veel puzzelen en lezen  heb ik het voor mekaar gkregen de printer werk op vista. Dus me vrouwtje kan nu ook printen vanaf haar laptop, in ieder geval bedankt voor je hulp

gr henk