You are Here:
Geen internetverbinding met nieuw laptop

Auteur (gelezen 2923 keer)

Geen internetverbinding met nieuw laptop
« Gepost op: 24 mei 2008, 21:19:58 »

Sophie

• Gast
Hallo, ik heb net een nieuwe laptop, Toshiba Satallite P300-13 J met Windows Vista.
Een wireless kastje of router en daar is ook deze pc op aangesloten.
We hebben onbeveiligd netwerk met als toegangswoord onze achternaam.
Meer passwoorden zijn destijds niet gebruikt.
In mijn vorige laptop Amilo die ik 7 jaar intens gebruikt heb zat een kaartje met een Mac nummer.
We hebben gereset en alles geprobeerd, ook professionele hulp gevraagd en dat gaat nu een beetje duur worden, maar geen resultaat.
De laptop is gekocht bij Bol.com dus via internet en die service is prima maar zij geven geen technische ondersteuning, dus we hebben ook gebeld met het 0900 nummer à 50 ct per minuut, maar ook eigenlijk steeds dezelfde vragen. Heb je gereset en heb je de firewall er afgehaald.
Bij het zoeken naar verbinding blijft hij dat kruisje aangeven en geen verbinding.
 Ik zou niet meer weten waar ik naar toe moet.
Het is een prachtige laptop, heeft zichzelf geinstalleerd dat gaat allemaal automatisch. Ik zag dat Picasa 2 erop stond alleen ik kan niks beginnen.
Met vr. gr. Sophie

Re: Geen internetverbinding met nieuw laptop
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2008, 23:55:34 »

markvnl

• Gast
Hallo Sophie, welkom op het forum.
Dat wordt even puzzelen, om die verbinding op de nieuwe laptop in orde te krijgen...
Allereerst: Met "toegangswoord", bedoel je daarmee de naam van het netwerk waarmee je verbinding wilt maken? Als je gaat naar start (de knop links onderin) -> verbinding maken, verschijnt die naam dan in het lijstje met beschikbare netwerken?
Maakt de oude Amilo nog wel verbinding met de router? Het zou zomaar kunnen dat er -ondanks het resetten- nog iets van beveiliging actief is op de router, waardoor de nieuwe laptop er geen verbinding mee kan/mag maken.
Om dat uit te vinden moet je in de setup van de router zien te komen, via de Amilo of een andere PC die er op is aangesloten, en die wel verbinding met de router krijgt. Welke router (merk, type) heb je?
Misschien kan ik, of iemand anders op het forum, je verder helpen nadat je deze vragen hebt beantwoord.

« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2008, 12:39:56 »

Sophie

• Gast
Ja ik heb mijn achternaam als naam van het netwerk en die oude amilo is vastgelopen, maar met het kaartje erin zou hij naar mijn mening als de harde schijf niet zo kapot is wel verbinding maken.
Maar dat kan ik niet hard maken want je hoort dat hij kapot is.
 Je ziet wel dat zwarte scherm met Fujitsji Siemens en dan Boot tabel en press F2 of F8 de veilige modus, maar zover komt hij niet.
Maar deze computer maakt gewoon verbinding.
2e antwoord ja dan verschijnt er zelfs een lijstje waar het netwerk van de bovenburen inkomt en nog een naam en onbeveiligd netwerk en dat zou de onze dan zijn.
3e antwoord. Ik schrijf het over van de doos Linksys / Wireless-B PCI Card en ik heb het woord Accesspoint horen vallen.Model nummer WPC11.
Onderop staat Designed for Windows XP
Set-up CD-rom with user guide.

Op het Linksys forumuliertje staat nog EtherFast Cable/DSL Wireless-Ready Router ( BEFSR41W,) en dan nog een plaatje ADSL Gateway, Etherfast Wireless-Ready USB PintServer PPS1UW
en dan dat kaartje wat nu nergens in kan met dat Mac.nummer 2.4. GHz 802.11b.

Ik weet niet of ik iets geks zeg, maar volgens mij is hij nooit beveiligd geweest of zit dat ingebouwd?

« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2008, 13:21:24 »

markvnl

• Gast
Op het Linksys forumuliertje staat nog EtherFast Cable/DSL Wireless-Ready Router ( BEFSR41W,)

Daar ligt denk ik de sleutel voor de oplossing van je probleem. Je zult in het configuratiescherm van die router moeten zien te komen. Bij Linksys gaat dat meestal door in de adresbalk van je browser (Internet Explorer of Firefox, bijvoorbeeld), dit adres in te tikken:

192.168.1.1

Waarschijnlijk zal er dan om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Die moet in je handleiding terug te vinden zijn, maar je zou het kunnen proberen met admin/admin.

Eenmaal in het configuratiescherm terechtgekomen, kun je precies zien hoe de router is geconfigureerd. Dus: wat de naam van je netwerk is (waarschijnlijk in dit geval dus je achternaam), welke beveiliging er eventueel actief is (WEP/WPA), of er gefilterd wordt op MAC-adres, en of de router automatisch IP-adressen uitdeelt.
Met die info moet je dan een heel eind kunnen komen.

Kom je er met die info en de handleiding (die evt. ook op Internet terug te vinden is) niet uit, dan meld je je maar weer hier... ;)

« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2008, 12:32:44 »

Sophie

• Gast
Het is gelukt en het had idd met de router te maken. Het kan op slot.
Hartelijk dank.