Ik wil graag, dat een forum, zoals Bitsforum, oplossingen aanbied voor vragen of problemen die gesteld worden, ook tips & tricks om het gebruik van Windows 7 aan te passen of te vergemakkelijken
zijn zeer welkom.
Ik heb 2 weerkerende problemen in Windows 7.
1- Zeer onregelmatig verdwijnen de quicklaunch iconen/snelkoppelingen op de taakbalk,
om dit euvel op te vangen heb ik de iconen/snelkoppelingen in een map geplaatst en kan ik ze vrij snel terug plaatsen, hoe, waarom ze na een reboot of een opstart van de pc zomaar verdwijnen is mij
en raadsel.
2- Ik kijk TV op mijn pc via een interne Creatix SAA 7131 analoge TV tuner, in de Windows Media Center omgeving, gaat perfect trouwens, maar ... sedert Windows 7 op mijn pc staat is het 3 x voorgekomen dat er, zonder enige tussenkomst, de kleuren uit de TV omgeving wegvloeien er blijft enkel een beetje rood over, op de pc blijven de kleuren behouden.
Herstart van WMC helpt niet, herstart van de pc helpt ook niet, enkel terugzetten van een eerder gemaakte image zet alles terug in goede werking, hier stelt zich ook de vraag, hoe komt dit .
Trouwens alle drivers in Windows 7 en Creatix zijn up to date, er is 4 gb ram aanwezig en de pc loopt zonder enig probleem.
Weet er iemand een oplossing voor deze problemen ? dan hoor ik ze graag.
Groeten Gc