You are Here:
Heftig scrollen van schuifbalken in vensters

Auteur (gelezen 943 keer)

Heftig scrollen van schuifbalken in vensters
« Gepost op: 13 december 2009, 16:56:26 »

777jacqueline

• Gast
Hoi, sinds kort heb ik dit probleem weer: soms slaat de PC op hol en begint de schuifbalk zelf op en neer te schuiven! Dit is ongeacht welk programma ik op dat moment gebruik. Elk programma wat op dat moment open is, heeft hetzelfde probleem!

Ook gebeurt het soms dat er ineens extreem ingezoomd wordt (bijv. photoshop, wordpad en firefox).
Er is nog wel een muisaanwijzer waarmee ik dan he programma kan sluiten en de PC kan herstarten.

Heel erg lastig. Het enige wat het oplost is de PC te herstarten en wachten totdat het weer opnieuw begint.

Ik heb een Wacom tablet met muis en pen. De pen staat echt weg van het werkvlak. Deze beïnvloed het niet.
Wacom heeft zijn eigen driver geleverd voor het tablet.

Het vervelende vind ik, is dat Windows besloot dat ik dan ook een Tablet PC had en levert nu een zwevend schermpje in de linkerkant, waar ik met de pen tekst kan schrijven die Vista dan probeert om te zetten naar tekst. Heb ik helemaal niet nodig, maar ik weet niet hoe ik het uit moet zetten - bang dat ik een bestand of driver de-activeer en mijn tablet weer niet kan gebruiken.

Wie kan me helpen?

Jacqueline

Re:Heftig scrollen van schuifbalken in vensters
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2009, 22:09:44 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Heb je de laatste drivers voor je grafische kaart geïnstalleerd?
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2009, 19:51:55 »

777jacqueline

• Gast
Ik ben al bezig aan het zoeken op de site van Wacom - en erover aan het lezen op hun forum. Er schijnt in de laatste update (die ik dus inderdaad niet heb) voor sommige mensen een bug in te zitten.
Ik probeer dus nu er achter te komen welke driver het meest veilig zal zijn.

Ik heb daar ook tips gelezen over het uitschakelen van al de drivers van Tablet PC die automatisch geïnstalleerd worden bij het aansluiten van het Wacom tablet.
Sinds ik een van die functies heb uitgeschakeld, is het probleem nog niet terug gekomen...

- Nog een vraag voor je: ligt het altijd aan de drivers als opeens (met een onderbreking van maanden) zo'n gek probleem aandient? -

Laatst is er een (goede!) geheugenchip bij mijn PC vervangen terwijl achteraf het probleem lag bij het anti virus programma Kaspersky! Sinds ik Kaspersky ge -update heb, is er een van die problemen helemaal opgelost.
En op het Kaspersky forum werd gezegd dat ik Vista maar helemaal opnieuw moest gaan installeren...... ??? PC's en software worden steeds ingewikkelder!!!

Jacqueline

« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2009, 11:58:24 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Ik ben al bezig aan het zoeken op de site van Wacom - en erover aan het lezen op hun forum. Er schijnt in de laatste update (die ik dus inderdaad niet heb) voor sommige mensen een bug in te zitten.
Ik probeer dus nu er achter te komen welke driver het meest veilig zal zijn.

Ik heb daar ook tips gelezen over het uitschakelen van al de drivers van Tablet PC die automatisch geïnstalleerd worden bij het aansluiten van het Wacom tablet.
Sinds ik een van die functies heb uitgeschakeld, is het probleem nog niet terug gekomen...

- Nog een vraag voor je: ligt het altijd aan de drivers als opeens (met een onderbreking van maanden) zo'n gek probleem aandient? -

Drivers kunnen inderdaad de oorzaak zijn van vage problemen. Zeker als je net de drivers ge-updated hebt. Soms komen dit soort driver updates ook (ongemerkt) binnen via Windows Update. Maar het kan ook dat 'vreemde' problemen veroorzaakt worden door nieuwe programma's die je hebt geïnstalleerd.

Computers blijven maffe dingen... :)
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 12:16:25 »

777jacqueline

• Gast
En dan durven ze te zeggen dat vrouwen niet te begrijpen zijn..... ;D

Jacqueline