You are Here:
dual boot win 7

Auteur (gelezen 849 keer)

dual boot win 7
« Gepost op: 29 december 2009, 21:53:32 »

Ron

• Gast
Beste forumleden,
het eerdere bericht over dualboot win 7 gelezen, geeft geen antwoord op mijn vraag: als ik naast de win7 op C, nog een win7 op een andere partitie wil zetten, gebeuren er volgende dingen; mijn stationsletters worden gewijzigd (C wordt iets totaal anders, waardoor ik allen via een herstelschijf weer via C kan opstarten) en ik krijg nergens tijdens het opstarten te zien welke win7 ik kan benaderen. Binnen XP was het mogelijk een dualboot te maken met verwijzing naar orginele namen (bijv. ouders / kinderen). Dit was mogelijk in Systeem --> Opstart- en herstelinstellingen, waar de namen gewijzigd konden worden. In win7 niets van iets dergelijks. Wie weet raad.
Overigens een prima initiatief dit forum voor win7.

Met groet
ron

Re:dual boot win 7
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2009, 11:49:26 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Hoe installeer je die tweede W7? Vanuit Windows of door opstarten van de DVD?

Waarom wil je twee W7's dual booten?
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2009, 16:20:15 »

Ron

• Gast
Beste Mamamegs,

Dank voor jou snelle reactie.
Waarom 2 * win7?
1 ouders + 1 kinderen (op andere partitie en schijf, zodat zij naar hartelust spelletjes kunnen doen, zonder onze schijf te "vervuilen").
Dat installeren vanaf DVD begrijp ik, ook al gedaan. Maar...hoe kan ik (zoals bij XP via systeem--> opstartinstellingen) de tekst wijzigen als de pc opstart en ik zie twee keer windows 7 staan i.p.v. 1 * ouders (welke bij aanklikken naar de partitie gaat van de ouders) en 1 * kinderen (die, jawel, naar de partitie van de kinderen gaat).
En hoe kan het dat bij installatie van de 2e win7, bij herhaling mijn driveletters veranderen (ook C, welke een andere letter krijgt!).

Met groet

Ron

« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2009, 17:00:25 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Kun je voor de kinderen geen apart, beperkt account aanmaken? Of, als je het heel veilig wil, een Virtual PC met W7?

Maar goed, dat veranderen van schijfletter gebeurt normaal alleen als je van de DVD opstart en zo installeert. Dan krijgt de nieuwste W7 de schijfletter C:\ toegewezen. Als je setup vanuit Windows start zou dat niet mogen gebeuren.

Wat het veranderen van entries betreft, dan kan makkelijk met EasyBCD. http://neosmart.net/dl.php?id=1
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own