You are Here:
Tablet Drivers van Windows de-installeren - vanuit waar?

Auteur (gelezen 667 keer)

Tablet Drivers van Windows de-installeren - vanuit waar?
« Gepost op: 11 februari 2010, 11:49:15 »

777jacqueline

• Gast
Hoi, ik heb een Wacom tablet  die super is. Helaas bevat de Wacom driver wat drivers voor Windows om allerlei 'handige' (dus niet) extra features toe te voegen. (n)
Ik wil er geen gebruik van maken, en het levert ook wat problemen op: soms slaan mijn schuifbalken op hol en het enige dat ik kan doen is de PC herstarten.

Ik heb een antwoord gevonden op het Wacom forum om die ongewenste Windows instellingen permanent uit te zetten, maar ik kan het niet vinden! (Nederlandse versie Vista, aanwijzingen in het Engels).

... go to Windows Service and disable the 'Tablet PC Input Service' or go to Windows features and uninstall 'Pen Components'.....

Ik heb al gezocht in het configuratie scherm, maar daar kan ik niet vinden wat ik zoek. Wie wijst me even de goede kant op? ???

Bedankt!
Jacqueline

Oops, heb ik het dan toch gevonden?
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2010, 11:56:19 »

777jacqueline

• Gast
Las net het berichtje dat onder mijn topic staat en las over het beruchte en mij vrij onbekende msconfig..... :o)

Heb daar inderdaad 'Tablet PC Input Services' gevonden. Ik heb het vinkje dat vóór het regeltje uitgezet. Is dit voldoende? Blijft het nu (ook na opstarten) uit?

Pffff, misschien leer ik het nog eens? Ook dan alleen maar dank zij dit forum!  :)

Jacqueline