You are Here:
xp naast vista zetten

Auteur (gelezen 7146 keer)

xp naast vista zetten
« Gepost op: 25 april 2010, 20:52:36 »

1002

• Newbie
  • *
  • 2
Hallo allen, ik probeer xp naast vista op de pc te zetten.
Ik heb gehandeld als beschreven op http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm maar loop vast op het volgende. Nadat xp klaar is met het kopieeren van de bestanden en reboot start VISTA gewoon weer op. Dus de installatie van XP gaat niet verder en  XP is wel gekopieerd naar de nieuwe partitie die ik had gemaakt op dezelfde schijf waar ook vista op zit. Maar vreemd genoeg wordt dus wel alles gekopieerd van XP maar na de reboot loopt de installatie van XP niet door. (vista start dan weer gewoon op)

Het was 1 harde schijf met 1 partitie en met vista.
Het is nu 1 harde schijf met 2 partities 1 voor vista en 1 voor XP
Partitie van Vista werkt gewoon nog en blijft als "eerste"starten
Partitie van XP is wel gevuld door de gekopieerde bestanden

Wie o wie kan mij helpen

Re:xp naast vista zetten
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2010, 22:55:41 »

karelV

• Gewaardeerd lid
  • Full Member
  • 105
Wilde gok: staat in de Bios de virus-protectie soms aan? Dan kan hij n.l. geen nieuwe bootsector schrijven.

karelV

Re:xp naast vista zetten
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2010, 19:16:44 »

1002

• Newbie
  • *
  • 2

Bedankt voor de reactie maar het bleek "simpel" te zijn.
Je moet onder vista het programma EASYBCD installeren (wel de beta 2.0 versie). En hierin maak je een nieuwe entry aan tbv XP (ook toestaan dat de xp boot bestanden gekopieerd worden naar de start patitie van vista) en de machine zal keurug starten met een NL-menu waarin je kunt kiezen of je Vista of XP wil starten.
Default staat het menu op vista, je kunt ook het aantal seconden ingeven voordat het menu automtisch doorstart met de default.
 :)