You are Here:
vreemd probleem met windows mail

Auteur (gelezen 826 keer)

vreemd probleem met windows mail
« Gepost op: 13 mei 2010, 13:15:41 »

jingo

• Newbie
  • *
  • 1
Ik heb windows mail uit vista overgezet naar windows 7 en dat werkt al een maand of 6 zonder problemen tot gisterochtend.
als ik nu winmail start dan hoor ik en zie in taakbeheer dat winmail gestart word en zie ik in avg dat er mail word opgehaald.
maar wat het vreemde nou is,is dat winmail niet op mijn scherm verschijnd.

ik heb een windows update die gisteren automatisch geinstalleerd is verwijderd.....helpt niet.

ik heb winmail uit het register verwijderd (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Mail ) en alles uit deze map (C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail ).
toen heb ik winmail met bijbehorende bestanden weer in programma files/winmail gezet ......helpt ook niet.

volgens mij heb ik ook geen virus .
ik heb ook geen dualview en dat hij op mijn tv scherm staat.

ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan doen .
wie heeft er nog ideeen en kan mij helpen

alvast bedankt jeroen

Re:vreemd probleem met windows mail
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2010, 22:58:46 »

karelV

• Gewaardeerd lid
  • Full Member
  • 105
Zo vreemd is je probleem niet. Windows Mail is NIET supported in Win7 en daarom kan dat bij een update misgaan.

Het gaat nu om de update KB978542. WM raakt daardoor in de problemen. Terugzetten van msoe.dll (uit vista, beter nog: een door KB978542 bijgewerkte msoe.dll van vista) schijnt de boel weer aan de praat te brengen.

Lees ook:
news://msnews.microsoft.com/eph$zk58KHA.1888@TK2MSFTNGP05.phx.gbl

karelV

Re:vreemd probleem met windows mail
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2010, 17:36:25 »

notsonewbie

• Newbie
  • *
  • 1
ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan doen .
wie heeft er nog ideeen en kan mij helpen

Systeem herstel en restoren naar een herstelpunt van voor je laatste update datum, dit hielp bij mij, pfweeewww !
Ook ik heb winmail van vista in windows 7, ook bij mij was het scherm onvindbaar. Nu op zoek naar de in deze draad genoemde .dll  en dan eens zien of de update hem nog steeds kan verstoppen..