Ik zit met het volgende probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik heb sinds enige tijd een Windows 7 (X64) systeem. Ik heb tevens een Windows Server. Onder Windows 7 kan ik de locatie van "Mijn documenten" niet aanpassen en aangeven dat de locatie gewijzigd moet worden naar mijn gebruikersmap op de server.
Onder Windows XP en andere versies is dit zeer eenvoudig. Eigenschappen van "Mijn documenten" openen, en de locatie wijzigen. Daarna worden automatisch alle bestanden verplaatst naar de nieuwe locatie. Het systeem en alle overige applicaties verwijzen daarna voortaan altijd naar de nieuwe locatie.
Volgens alle beschrijvingen moet dit onder Windows 7 precies het zelfde werken. Echter, in de eigenschappen van documenten mis ik het tabblad "Locatie" (zie bijlage met afbeelding).
Wat vreemd is, is dat bij het vergelijken van deze eigenschappen op andere systemen met Windows 7 bij het ene systeem het tabblad "Locatie" wel voor komt, en bij het andere systeem weer niet. Collega systeembeheerders hebben hier ook naar gekeken, maar komen hier ook niet uit.
Ik heb dit systeem sinds kort en heb niet zitten rommelen in het register e.d. of dit soort systeeminstellingen aangepast. Hoe krijg ik het tabblad “Locatie” in de eigenschappen van Documenten weer terug?
Wat opvalt, is dat bij overige systemen waar zich dit voor doet, het tabblad "Locaties"ook overal weg is. Dus ook op C:\users\jang. Het is dus wel structureel, dus beredeneer ik het als een instelling die fout staat of een optie die ergens uit staat op een systeem waar zich dit voor doet. Maar welke optie of instelling, en waar?
B.v.d. voor jullie suggesties en oplossing.
JanG