Ik heb wat problemen met een 3D programma (Vue Studio Pro 6) en het eerste wat de Tech support vraagt is altijd of ik de laatste drivers gebruik.
Als ik Windows automatisch laat zoeken, dan zegt hij dat er geen nieuwe drivers te vinden zijn.
Zelf zie ik op internet drivers voor de kaart, maar ik weet gewoon niet of het de juiste zijn. Ik snap het een en ander gewoon niet, denk ik....

Dit is de kaart zoals omschreven in de onderdelenlijst van de PC:
HIS Radeon X1950Pro 256MB ICEQ3 Turbo PCIe
Op de His site zie ik de kaart staan:
http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=295&view=yes Maar als ik kijk onder hun Drivers menuknop, dan staat er alleen een oudere driver dan ik momenteel heb.
De mijne is van 02-02-2007, versie 8.342.0.0
Waar moet ik nu opletten bij het zoeken van een driver? Nu begint bij mij de verwarring. Klopt dit:
HIS maakt dus een Radeon kaart en iedereen kan een Radeon kaart maken? Is dit een soort norm?
Dus ik kan bij elke fabrikant van Radeon X1950Pro een driver downloaden? (Hoewel voor ZBrush wordt aangeraden om een grafische kaart te gebruiken die gemaakt is door de dezelfde maker als het moederboard - hoor ik ook pas een jaar later. Moederboard is MSI P965 NEO-F DDR2-667 PCI-Ex ATX.)
Op mijn PC staat ATI CCC (Catalyst Control Center) wat voor bepaalde grafische functies zorgt. Heeft dit wat te maken met mijn grafische kaart? Of is dit een aparte driver en staat deze los van de grafische kaart driver?
Je ziet wel, ik snap er niet zoveel van.
Wie is er geduldig genoeg om mij een beetje uit te leggen???
Jacqueline
ps Ik denk dat ik inmiddels ontdekt heb dat Radeon X1950Pro een chipset is. Begrijp ik dit goed?