You are Here:
updaten vista via netwerk

Auteur (gelezen 2269 keer)

updaten vista via netwerk
« Gepost op: 29 juni 2008, 13:04:59 »

onyx

• Gast
Beste lezers,
door een crash v h moederbord moesten we een nw syteem aanschaffen.Daarop staat Vista. de andere pc(werkstation) draait op Win 2000 evenals de server. Al 6 jr geen problemen met updaten. Nu wil de Vista update niet opstarten. Zelfs het benaderen van de Microsoft.nl of iets met de naam microsoft weigert binnen te komen. Alle andere soorten sites en werkprograms geen probleem. NU als ik de kabel voor internet(die tevens de netwerk-kabel naar de server is)eruithaal en direct aansluit op het nwe werkstaion dan komt de update snel binnen.
Microsoft benadert, weten geen oplossing. Wie heeft een suggestie die we kunnen uitproberen.
Alvast dank.

Re: updaten vista via netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2008, 12:42:47 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Hallo en welkom op het forum.

Draait er een softwarematige firewall op de server die e.e.a. blokkeert?
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2008, 20:05:40 »

onyx

• Gast
beste lezer,

op de server zit geen firewall, de server wordt alleen gebruikt voor het programma en de updates. alle andere activiteiten loopt via het
werkstation. Op het andere werkstation zit win 2000 prof. en daar gaat evenals via de server het updaten probleemloos.
Alleen de router heeft de ingebouwde firwall, maar geeft op zich geen problemen.
Bedankt alvast voor je reactie

groet onyx

« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2008, 11:45:54 »

onyx

• Gast
automatisce updates komen nu wel binnen, maar ik kan nog steeds niet op specifieke windows pagina's komen. zoals microsoft.nl etc.
Dus blijft de vraag wat kan ik proberen?