Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mc Afee jaarabonnement bij aanschaf gratis?  (gelezen 2580 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
03 Juli 2008, 18:51:18
Sophie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 03 Juli 2008, 18:51:18 »

Mijn laptop die aangeschaft is op 15 mei j.l. zou een jaarabonnement hebben van Mc Afee, maar nu zegt het icoontje steeds dat het programma Security verlopen is, het abonnement dus. Maar volgens de controle bij de configuratie zegt de beveiliging dat alles goed werkt, maar via een ander vlakje zei Mc Afee dat de computer onvoldoende beveiligd is.
Ik weet dat er een windows defender zit ingebouwd en een firewall en de emails worden nog steeds gezuiverd van spam. Hij is op 2 juli nog geupdated.
Maar verder begrijp ik weinig van die Mc Afee.
En hij is best prijzig dus nam neem ik liever weer mijn AVG die ik altijd had samen met een ccleaner, maar die werkt niet op Vista.
Weet iemand hier meer van. Welke controle is het beste, die zegt dat alles in orde is of die andere.
Ik wil anders wel screenshots neerzetten want dat kan ik inmiddels. Toshiba reageert niet op mijn mail tot nu toe.
Bvd.

Satellite P300 TOSHIBA, Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     T5550  @ 1.83GHz, 1828 MHz, ATI Radeon Graphics Processor (0x95C4), High Definit
03 Juli 2008, 20:31:58
Mark Veldhuis
Administrator
Member

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juli 2008, 20:31:58 »

Sophie,

Over McAfee weet ik niets, behalve dat ik her en der wel eens lees dat het een behoorlijke aanslag doet op je systeem. Als ik die verhalen moet geloven (ik spreek dus niet uit eigen ervaring) kun je die software dus maar beter kwijt dan rijk zijn.  Wink
Voor de oplossing van je specifieke probleem moet je denk ik toch bij Toshiba of McAfee zelf zijn.
Wat ik je wel kan melden is dat zowel AVG Free als Ccleaner zonder problemen werken onder Vista. Die kun je dus gewoon weer gaan gebruiken, als je dat zou willen. Ik draai beiden hier zelf ook, en ben er tevreden over.

Mark.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak.
04 Juli 2008, 10:05:20
Sophie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Juli 2008, 10:05:20 »

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me ook een "heavy" systeem, zoiets als men een kanon een mug doodslaan, maar moet ik dan die Mc Afee via software er eerst afgooien of gewoon AVG en CCleaner erbij zetten.
Want het lijkt erop dat ondanks de melding dat het abonnement is verlopen hij het nog steeds doet, ik heb gister gescand en dan krijg ik gewoon een uitslag en de email wordt nog goed gewassen.

Satellite P300 TOSHIBA, Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     T5550  @ 1.83GHz, 1828 MHz, ATI Radeon Graphics Processor (0x95C4), High Definit
04 Juli 2008, 11:45:28
Mark Veldhuis
Administrator
Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Juli 2008, 11:45:28 »

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me ook een "heavy" systeem, zoiets als men een kanon een mug doodslaan, maar moet ik dan die Mc Afee via software er eerst afgooien of gewoon AVG en CCleaner erbij zetten.

McAfee moet je inderdaad eerst verwijderen. Twee virusscanners op één systeem is onverstandig, en kan zelfs problemen opleveren.

Want het lijkt erop dat ondanks de melding dat het abonnement is verlopen hij het nog steeds doet, ik heb gister gescand en dan krijg ik gewoon een uitslag en de email wordt nog goed gewassen.

Het abonnement gaat over de updates, niet over de software zelf. Die zal het tot in lengte van dagen blijven doen waarschijnlijk. Maar als je abonnement is verlopen krijg je geen updates meer, waardoor de scanner dus geen nieuwe virus-definities meer krijgt. Nieuwe virussen zal ie daardoor niet meer herkennen, waardoor de scanner dus eigenlijk waardeloos is geworden.

Mark.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak.
04 Juli 2008, 14:14:16
Sophie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Juli 2008, 14:14:16 »

JAAAA  Nu snap ik het pas, enfin ik ga hem verwijderen, want intussen schrijft zowel Mc Afee als Toshiba als Bol.Com dat ze geen antwoord kunnen geven, het was w.s. een gewoon maandabonnement.
Ik ga dan AVG bekijken en misschien een cc cleaner of reg cleaner.
Bedankt.

04 Juli 2008, 15:10:22
Mark Veldhuis
Administrator
Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Juli 2008, 15:10:22 »

Ik ga dan AVG bekijken en misschien een cc cleaner of reg cleaner.

Tip/Advies: Gebruik alsjeblieft geen registry cleaner. Ze doen meer kwaad dan goed, en een beetje "vervuiling" in je registry merk je echt niet. Je zult de eerste niet zijn die in de problemen komt na het gebruik van een registry cleaner.....
Ccleaner heeft ook een registry cleaner aan boord. Die gebruik ik dan ook niet. Ik gebruik alleen het deel dat tijdelijke (internet-)bestanden e.d. opruimt.

Mark.
04 Juli 2008, 15:26:44
Sophie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Juli 2008, 15:26:44 »

O fijn dat je dat even meldt, ik ben er erg blij mee. En zal je advies zeker ter harte nemen.
Vr groeten

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar: