You are Here:
video programma pinnacle ?

Auteur (gelezen 7930 keer)

video programma pinnacle ?
« Gepost op: 08 juli 2008, 13:20:52 »

Reind

• Newbie
  • *
  • 43
  • De krant lezen
Hallo,
Misschien is er iemand die mij kan adviseren wat voor video montage programma ik moet nemen om mijn oude analoge video bandjes om te zetten digitale bestanden,zodat ik deze op dvd kan zetten.
Is Pinnacle Studio Plus 12 hiervoor een geschikt programma en is mijn computer hier wel voor geschikt.
Ik doe hier wat gegevens van mijn computer.

mvg
Reind

Re: video programma pinnacle ?
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2008, 13:23:06 »

Reind

• Newbie
  • *
  • 43
  • De krant lezen
Ik doe hier bij nog een paar gegevens.
Groet
Reind

« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2008, 13:25:21 »

Reind

• Newbie
  • *
  • 43
  • De krant lezen
Geheugen is nu 2 gb i.p.v.1

« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008, 15:09:54 »

777jacqueline

• Gast
Hebben ze misschien een demo die je eerst zou kunnen installeren (eerst een herstelpuntje maken, natuurlijk  ;D)? Je kunt het programma dan eerst uitproberen en kijken of het lekker loopt op je systeem.
Er zullen wel beperkingen zijn aan een eventuele demo, zoals het bewerken van een aantal minuten video of zo iets  ::), maar dat is beter dan koffiedik proberen te kijken.

Succes,
Jacqueline

« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2008, 12:52:18 »

markvnl

• Gast
Volgens mij moet je systeem dat prima kunnen trekken. Afhankelijk van de hoeveelheid video zou de grootte van je harde schijf misschien een probleem kunnen zijn. Maar da's dan makkelijk op te lossen natuurlijk. ;)
Ga je de video's ook nog bewerken, of alleen kopiëren naar DVD? In dat laatste geval zou je ook eens kunnen kijken of je voldoende hebt aan Windows Movie Maker en Windows DVD Maker, die beiden standaard in Vista zitten. Evt. simpele bewerkingen kun je ook met Windows Movie Maker doen.

« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2008, 17:30:06 »

Reind

• Newbie
  • *
  • 43
  • De krant lezen
Hallo Mark,
Bedankt voor de adviezen,maar ik moet de video's ook nog omzetten in digitale bestanden om ze te kunnen bewerken ,ik heb al iets verder gezocht en kom tot de conclusie dat GrabBeeX+ usb niet op Vista wil werken.Met het installeren houd het gewoon op ,ik krijg een dialoog venster met daarin "Installatie gestopt !".einde.

Nu denk ik aan het aanschaffen van Pinnacle  Dazzle video creator Platinum,misschien ben ik dan van alles af en kan ik mooi mijn oude vhs bandjes omzetten in een digitaal bestand.Ik heb begrepen dat hier een vista stuurprogramma voor wordt geleverd.

Of zijn er mensen in dit forum die misschien met iets anders werken en wat ook goed is?
Ik hoor het wel,alvast bedankt
Reind

« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2008, 21:39:18 »

markvnl

• Gast
Hoi Reind,

Nu denk ik aan het aanschaffen van Pinnacle  Dazzle video creator Platinum,misschien ben ik dan van alles af en kan ik mooi mijn oude vhs bandjes omzetten in een digitaal bestand.Ik heb begrepen dat hier een vista stuurprogramma voor wordt geleverd.

Met de Dazzle heb ik geen ervaring. Heb wel even op de site van Pinnacle gekeken, en daar wordt inderdaad gezegd dat ie compatible is met de 32-bits versie van Vista.
De "Studio" montage-software van Pinnacle ken ik wel, mijn vader gebruikte destijds een oudere versie (7 of 8 geloof ik) om zijn films te maken. Hij heeft er ook VHS-banden mee gedigitaliseerd. Zeer makkelijke en gebruikersvriendelijke software, waarmee het maken van een film bijna kinderspel geworden is.
Over latere versies van het programma las ik nogal eens wat negatiefs, met name de stabiliteit liet veel te wensen over als ik het me goed herinner. Of dat met de huidige versie (12) nog zo is weet ik niet, daar zou je dus wat onderzoek naar kunnen doen.