You are Here:
Probleem met Windows Agenda

Auteur (gelezen 3079 keer)

« Gepost op: 11 april 2008, 17:36:54 »

777jacqueline

• Gast
Heb gelezen wat er in het SP pack zit, en zo te zien zijn er alleen dingen aan toegevoegd of aangepast waar ik geen gebruik van maak of last van heb. Heb nu al voldoende problemen met Vista - zit niett e wachten op nog meer!

Ik wil het probleem van de Windows Agenda aangepakt hebben. Kan het probleem gedeeltelijk terugvinden in de Tech notes van Microsoft maar ze hebben alleen een Hotfix en raden aan die alleen te gebruiken als het écht nodig is.
(Het probleem is dat dit programma om de een of andere stomme reden, 50% van mijn CPU gebruikt.......)
Zet het nu elke keer uit in Taakbeheer...... :-\

« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2008, 17:44:10 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Kijk eens of Agenda soms ergens in de Taakplanner (taskschd.msc) of in Systeemconfiguratie (msconfig.exe) staat?
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2008, 18:16:58 »

777jacqueline

• Gast
Nee, ik kan het in beide programma's niet vinden...

Wat stom is, is dat ik een tijd geleden het programma domweg had gedelete, maar dat (waarschijnlijk na een Win update) het programma weer verscheen! Dat is toch idioot?

Het is een onderdeel van Windows Works, geloof ik. Dit is een oude Windows Works (uit 2000) omdat het een legale versie is die ik kreeg van een familielid. Waarschijnlijk mág je gewoon geen oude Windows software draaien op Vista en willen ze dat je de nieuwste aanschaft. :-\

Jacqueline

Re: Probleem met Windows Agenda
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2008, 18:48:43 »

markvnl

• Gast
Heb voor het probleem met Windows Agenda maar even een eigen topic aangemaakt. Het heeft namelijk weinig (niets?) met Service Pack 1 van doen.

Jacqueline, welkom op het forum! Even voor de duidelijkheid: Windows Agenda is een onderdeel van Vista. Microsoft Works ken ik niet goed, maar ook daar zit geloof ik een agenda-functie in.
Over welke hebben we het hier precies?

« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2008, 19:48:37 »

777jacqueline

• Gast
Het gaat om:

WksCal.exe (Microsoft Works Agenda, genoemd in Taakbeheer) die 50% van de CPU gebruikt! ???
wkcalrem.exe (Microsoft Works Agenda Calendar Reminder Service in Taakbeheer) die ik ook maar uitzet omdat het ooit een foutmelding gaf en niet meer goed werkte. ;D

Jacqueline

« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2008, 20:28:07 »

markvnl

• Gast
Als ik zoek op ""works 2000" cpu vista" kom ik het probleem wel een paar keer tegen:

One big problem though was WKSCAL.exe (Works Calendar, runs in background)
consuming 50% of CPU at idle.
Made PC very slow, just used Autoruns to disable it.
(hier)

Hast du dir mal die CPU-Auslastung im Task-Manager angesehen?
Ein Bekannter von mir hatte z. B. (mangels neuer Lizenz) das alte Works 2000
installiert.
Der Kalender von Works 2000 fraß alles an CPU-Zeit, was er kriegen konnte.
(hier)

Misschien is Works 2000 niet helemaal Vista compatible? Je zou het voor de onderdelen die moeilijk doen nog eens kunnen proberen met de compatibiliteits-modus.

« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2008, 14:56:12 »

777jacqueline

• Gast
Wat is compatibiliteits modus? Ik weet wel hoe je programma's als administrator moet uitvoeren (zoals Photoshop CS2, anders moet je constant opnieuw registreren.....) maar deze modus ken ik niet.

Echt een newbie dus!

Jacqueline

« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2008, 16:39:50 »

markvnl

• Gast
Wat is compatibiliteits modus? Ik weet wel hoe je programma's als administrator moet uitvoeren (zoals Photoshop CS2, anders moet je constant opnieuw registreren.....) maar deze modus ken ik niet.

Rechts-klik eens op een snelkoppeling naar een programma, en kies dan voor Eigenschappen. Je ziet nu een aantal tabbladen, waaronder Compatibiliteit. Hiermee kun je een programma laten "denken" dat het onder bijv. Windows XP draait, en in sommige gevallen helpt dat bij problemen. Het is in ieder geval het proberen waard.

Echt een newbie dus!

Dat geeft niet, o.a. daarvoor bestaan er forums zoals deze. ;)

« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2008, 18:40:48 »

777jacqueline

• Gast
Ik mis het tabblad Compabiliteit. Heb alleen de tabbladen Algemeen, Snelkoppeling, Beveiliging en Details.
Bij Snelkoppeling staat wel een knop Geavanceerd. Klik ik daarop, krijg ik een venster 'Geavanceerde eigenschappen'.
Mooi, denk je dan - dus niet.... :P
Er staan twee opties en allebei zijn ze lichtgrijs en niet aan te klikken.
De eerste optie is: Als administrator uitvoeren
De tweede optie is wél aangevinkt en is: In afzonderlijke geheugenruimte uitvoeren.

Ik ben wel ingelogd met administratorrechten, maar ik mag niet eens hier wat veranderen ::)

Waarschijnlijk is het programma gewoon te oud...... :'( Pff, nog iets om aan het wenslijstje toe te voegen... Zo blijft een mens maar bezig met geld uitgeven om een PC te laten draaien. Misschien overstappen op OpenOffice?
Draait dat goed op Vista?

Jacqueline

« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2008, 18:52:38 »

markvnl

• Gast
Ik mis het tabblad Compabiliteit. Heb alleen de tabbladen Algemeen, Snelkoppeling, Beveiliging en Details.

Met bepaalde programma's heb ik dat ook, als ik de snelkoppeling in het startmenu gebruik. Voorbeeld: Microsoft Word.
Als ik echter het programma zelf opzoek in Verkenner en ik rechts-klik dan, heb ik wel het tabblad Compatibiliteit. In mijn geval moet ik dus C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE gebruiken.

Maar of het voor jouw probleem wat uitmaakt? Je schreef zelf al....

Waarschijnlijk is het programma gewoon te oud...... :'(
...dus het is gewoon een kwestie van uitproberen. Zoals ik al schreef kwam ik het probleem een aantal keren vaker tegen bij een zoektochtje op Google. Een oplossing echter niet. :(

Pff, nog iets om aan het wenslijstje toe te voegen... Zo blijft een mens maar bezig met geld uitgeven om een PC te laten draaien. Misschien overstappen op OpenOffice?
Draait dat goed op Vista?

Ik gebruik het zelf niet, maar ik heb er nog geen klachten over gehoord. ;)
Maar 't is makkelijk uit te proberen. Geheel gratis downloaden, installeren, en kijken of het je bevalt.
Zoniet, haal je het er weer af (evt. zelf met een herstelpuntje in Vista, dat je voor de installatie kunt maken).
« Laatst bewerkt op: 13 april 2008, 19:37:56 door Mark Veldhuis »

« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2008, 19:08:20 »

777jacqueline

• Gast
Ha, heb het gevonden! Bedankt!
Ik probeer het zo nog even, werkt het nog niet, dan maar OpenOffice proberen.

Een goede tip om eerst een Herstelpunt te maken. (Ben dat niet gewend - van Win 98 overgestapt op Vista.)

Bedankt voor je hulp (zoals gewoonlijk!)  :D :D :D

Jacqueline