You are Here:
Paint Shop Pro werkt niet meer.

Auteur (gelezen 2602 keer)

Paint Shop Pro werkt niet meer.
« Gepost op: 09 september 2008, 11:45:48 »

iemnivo

• Gast
Hallo allemaal.

Sinds september heb ik een Medion notebook met Windows Vista Home Premium. Aanvankelijk draaide Paint Shop Pro X probleemloos op. Ineens krijg ik echter de melding "Paint Shop Pro werkt niet meer" en wordt het programma afgesloten. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit probleem opgelost kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

IemNivo

Re: Paint Shop Pro werkt niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2008, 12:12:14 »

markvnl

• Gast
Als ik hier kijk kom ik een aantal dingen tegen die je kunt proberen:

• Uitvoeren als administrator (rechts-klikken op de snelkoppeling naar het programma, en daar deze keuze maken).
  • Compatibiliteits-mode proberen (Windows XP SP1 emuleren).
  • Upgraden naar Paint Shop Pro X2: "It's worth pointing out that X2 is the first PSP to officially support Vista."

Verder kwam ik hier nog een patch tegen die je kunt proberen, met bijbehorende info.

Succes, en laat even weten of het gelukt is het programma weer aan te zwengelen! ;)

« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2008, 15:54:41 »

iemnivo

• Gast
Hallo Mark,

Zojuist heb ik PSP X opgestart via "Uitvoeren als administrator" opgestart. Voordat ik één van de andere opties probeer, ga ik eerst uitvinden of PSP ook volledig werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan kom ik graag nog terug op de optie "Comptabiliteits-mode proberen". Deze optie is nieuw voor mij; ik weet dus niet hoe dat werkt. Wil je alvast uitleggen hoe dat in zijn werk gaat en wat eventuel;e risico's zijn?
Upgraden naar PSP X2 is me nog even te duur.

Alvast bedankt.

Nico Vorst
(IemNivo)

« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2008, 16:19:15 »

markvnl

• Gast
Mocht dat niet zo zijn, dan kom ik graag nog terug op de optie "Comptabiliteits-mode proberen". Deze optie is nieuw voor mij; ik weet dus niet hoe dat werkt. Wil je alvast uitleggen hoe dat in zijn werk gaat en wat eventuel;e risico's zijn?

Het komt erop neer dat een vorig besturingssysteem (bijv. Windows XP) geemuleerd wordt. Het programma dat je in compatibiliteits-mode draait, denkt dus dat je onder dat systeem draait, i.p.v. Vista.
Deze truc wil nog wel eens voor een oplossing zorgen voor problemen met software, maar of het voor jou een oplossing biedt zal moeten blijken door het gewoon te proberen.
Risico's zijn er m.i. niet.
Meer info vind je hier overigens.

Ik begrijp van je dat het opstarten als administrator wel is gelukt?