You are Here:
Windows Audio Service start niet meteen op

Auteur (gelezen 6118 keer)

Windows Audio Service start niet meteen op
« Gepost op: 13 april 2008, 15:03:54 »

777jacqueline

• Gast
Sinds enige tijd moet ik mijn luidsprekers/driver/audioservice handmatig laten opstarten. Het icoontje in mijn balk rechtsonderaan staat namelijk een kruis door de luidspreker.  ???
Met rechtsklikken kan ik Vista laten zoeken naar het probleem en krijg ik de melding dat Windows Audio Service niet is opgestart en kan ik hem aanzetten.
Zou echter dit probleempje willen oplossen - enig idee hoe ik deze service automatisch laat opstarten?

Jacqueline

Re: Windows Audio Service start niet meteen op
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2008, 16:34:24 »

markvnl

• Gast
Startknop, daar intikken:

services.msc

Je krijgt dan een overzicht van de services, en daar staat Windows Audio tussen. Dubbeklik daarop, en je kunt de service starten/stoppen, en aangeven of ie automatisch opgestart moet worden.

Hopelijk ben je zo van dit probleem verlost! ;)

« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2008, 18:59:46 »

777jacqueline

• Gast
Hij staat ingesteld op Automatisch en Local Service....

Als ik de tabbladen bekijk, lijkt er voor mij geen opties te vinden die ik zou kunnen aanpassen waardoor het wel automatisch op start.
Lastig hoor! ::)

Ik zal bij het opnieuw opstarten van de PC nog een keer hier naar kijken - ik heb hem vanmiddag namelijk dus handmatig opgestart. Eens kijken wat er morgen staat bij het aangaan.

Jacqueline

« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2008, 17:00:36 »

777jacqueline

• Gast
Nee, het gaat niet. Ik moet nog steeds handmatig het proces opstarten.

Aan de andere kant lijkt het probleem met de DHCP client wél opgelost te zijn. Het duurt eventjes, maar ik krijg nu meteen een verbinding met internet (wel, in ieder geval vandaag).
En ondertussen heeft ACDSee (een fotomanager) het opgegeven! Nu dat probleem weer gaan oplossen.

Mamamegs: Vista is toch niet zoooo leuk :( :( :( :(!

Jacqueline

« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2008, 22:01:54 »

Mamamegs

• Administrator
  • Full Member
  • 180
  • Microsoft MVP Windows Expert - Consumer
    • SevenBits.nl
Hoi Jacqueline,

Dit schijnt te helpen voor je audio probleem:
Ga naar de Register-editor (regedit.exe) en navigeer naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/Audiosrv

Klik op Bestand > Exporteren en sla de sleutel ergens op waar je hem terug kan vinden.
Als het volgende niet werkt kun je de sleutel weer terugzetten door erop te dubbelklikken.

Dubbeklik nu op de waarde  DependOnService en verwijder alle entries, behalve RpcSs.
Herstart de PC.
Dit is eigenlijk de enige oplossing die ik kon vinden die voor een aantal mensen werkte... :'(
Mamamegs

I reject your reality and substitute my own

« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2008, 22:51:59 »

777jacqueline

• Gast
Bedankt voor je aanwijzingen - dat zal ik morgen even proberen (als ik weer een fris hoofd heb  ;) )

Er zijn inmiddels nog meer problemen gerezen en ik word er echt even stapel van. Ik wil gewoon een PC die draait...... :'(

Ik laatje weten wat er gebeurd.

Bedankt!!!!

Jacqueline