Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: xp mode niet te installeren  (gelezen 556 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
15 Maart 2010, 12:50:00
ronvan
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 15 Maart 2010, 12:50:00 »

Bij het installeren van windows xp mode kan ik na de gebruikelijke voorwaarden berichten dan een paswoord ingeven, maar van zodra setup begint te lopen krijg ik een melding in de aard van " kan de virtuele pc niet opstarten doordat een ander virtueel programma draait, sluit alle virtuele programmas af en probeer opnieuw" verder geen informatie over welk programma het zou kunnen gaan,  ik werk met windows7 proffesional en heb die xp mode nodig om mijn facturatie programma te kunnen draaien. Het is een cleane installatie op een nieuwe pc. Dus nog geen andere programmas dr op buiten windows7
15 Maart 2010, 14:22:48
Mamamegs
Administrator
Full Member

Geslacht: Vrouw

Microsoft MVP Desktop Experience

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Maart 2010, 14:22:48 »

Beste Ronvan,

Windows Virtual PC en XP Mode draaien alleen onder W7 Pro, Enterprise en Ultimate. Ook moet de PC geschikt zijn, lees hier de details: http://sevenbits.nl/nieuws/win7_xp_mode.html

Verder, XP Mode werkt alleen in combinatie met Windows Virtual PC en niet met VPC2007, dit is een heel ander programma!

Alle stappen doorlopen zoals in dit artikel?:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Kun je misschien een screenshot posten van Taakbeheer, van alle lopende processen voor Alle gebruikers? (Misschien moet dat in tweeën bij een erg lange lijst...)

Mamamegs

I reject your reality and substitute my own
15 Maart 2010, 14:53:41
Mamamegs
Administrator
Full Member

Geslacht: Vrouw

Microsoft MVP Desktop Experience

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Maart 2010, 14:53:41 »

Zag in de NG dat het om een Gigabyte mobo gaat, er schijnen meer mensen last van te hebben:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprovirt/thread/a5ad0258-6c46-4ee3-89ff-3373d9a12030

Mamamegs

I reject your reality and substitute my own
16 Maart 2010, 10:44:00
ronvan
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Maart 2010, 10:44:00 »

Ik heb windows7 Pro dus het zou moeten werken, ook heb ik alle stappen gevolgd die door microsoft beschreven zijn mijn systeem is een gigabyte mb MA790XT met een AMD Phenom II  X4 965 processor 3400 MHz en 4 Gb geheugen. Op eenzelfde computer maar met windows7 Ultimate werkt het perfect en zonder enige moeite of probleem. Beide windows7 zijn oem. Op een iets oudere computer ( 1 jaar oud ) eerst draaiend onder windows xp en nadien windows7 Pro dr opgezet geen enkel probleem ondervonden en werkt prima. De volgende stap die ik zal doen is de bios updaten mischien werkt dit wel, ook zal ik eens proberen om met mijn andere installatie files die ik eerder heb gedownload eens proberen, want wat me opviel is dat bij beide vroegere installatie geen genuine moest worden uitgevoerd voordat ik de files kon downloaden en installeren, ik vermeld er wel bij dat de windows7 legaal zijn en dus normaal gezien geen problemen zouden mogen hebben, ook met de updates zijn er geen problemen.
Ronny
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar: